Statut

STATUT <--- POBIERZ

STATUT

LUDOWEGO KLUBU SPORTOWEGO

„BRZEG” BIAŁOBRZEGI

Rozdział I

Nazwa, teren działania, siedziba stowarzyszenia.

§ 1.

Stowarzyszenie nosi nazwę: Ludowy Klub Sportowy „BRZEG” Białobrzegi (w skrócie LKS „Brzeg” Białobrzegi), zwane w dalszej części statutu „Klubem”.

§ 2.

  1. Klub działa na terenie gminy Białobrzegi, a jego członkowie mogą brać udział w imprezach w kraju i za granicą.
  2. Siedzibą Klubu jest wieś Białobrzegi.

§ 3.

Klub jest stowarzyszeniem zarejestrowanym i posiada osobowość prawną

§ 4.

  1. Klub jest stowarzyszeniem zrzeszającym – na zasadzie dobrowolności – osoby fizyczne i prawne.
  2. Klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swoich spraw może zatrudniać pracowników

§ 5.

Klub może być członkiem innych organizacji, których cele i zadania są takie same lub podobne do celów i zadań Klubu.

§ 6.

Klub posiada prawo używania znaku barw i odznak organizacyjnych oraz pieczęci – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i zasadami.

Rozdział II

Cele działania Klubu i sposoby ich realizacji.

§ 7.

Celem Klubu jest:

1/ tworzenie odpowiednich warunków do uprawiania sportu wyczynowego i kultury fizycznej przez jego członków;

2/ uczestniczenie w imprezach sportowych organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego i poza nim;

3/ rozwój różnych dyscyplin sportowych oraz stałe podnoszenie poziomu sportowego;

4/ współpraca z władzami oświatowymi i szkołami działającymi na terenie gmin i poza nią;

5/ zarządzanie posiadanymi obiektami i urządzeniami sportowymi;

6/ podejmowanie innych przedsięwzięć w celu realizacji działalności statutowej.

§ 8.

Klub realizuje swoje cele poprzez:

1/ prowadzenie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży w zakresie dyscypliny sportowej prowadzonych przez Klub;

2/ organizację imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych ogólnie dostępnych, a w szczególności dla dzieci i młodzieży;

3/ popularyzację aktywnego i bezpiecznego wypoczynku poprzez udział w zajęciach sportowych;

4/ organizowanie szkoleń i imprez mających wpływ na poprawę stanu sprawności fizycznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży;

5/ uczestnictwo i rywalizację w systemie zawodów i imprez organizowanych przez inne organizacje;

6/ wykonywanie zadań zleconych w zakresie działalności prowadzonej przez Klub – w ramach otrzymywania na ten cel środków.

Rozdział III

Członkowie, ich prawa i obowiązki.

§ 9.

Członkowie Klubu dzielą się na:

1/ członków zwyczajnych;

2/ członków wspierających.

§ 10.

Członkiem zwyczajnym Klubu mogą być osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawione praw publicznych, w tym również cudzoziemcy; jak również osoby niepełnoletnie, przy czym osoby małoletnie w wieku do 16 lat za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.

§ 11.

Członkiem wspierającym Klubu mogą być osoby prawne lub fizyczne, uznające cele Klubu i deklarujące pomoc finansową lub rzeczową na ich realizację. Osoba prawna działa w Klubie przez swojego przedstawiciela.

§ 12.

1. Przyjęcia w poczet członków Klubu następuje na podstawie pisemnej deklaracji złożonej przez zainteresowanego i przyjętej przez Zarząd Klubu w drodze uchwały.

2. Wzór deklaracji członkowskiej określa Zarząd Klubu.

§ 13.

1. Członkowie zwyczajni mają prawo do:

1/ uczestniczenia w Walnym Zebraniu Członków Klubu z głosem stanowiącym oraz czynnym i biernym prawem wyborczym do władz Klubu;

2/ zgłoszenia opinii, wniosków i postulatów wobec władz Klubu oraz dokonania oceny ich działalności;

3/ brania czynnego udziału w działalności Klubu, w imprezach i zawodach organizowanych przez Klub oraz reprezentowania jego barw;

4/ korzystania z urządzeń i sprzętu klubowego, świadczeń i pomocy Klubu na zasadach i w zakresie określonym przez Zarząd Klubu.

2. Uprawnienia o których mowa w ust. 1 pkt. 1 nie przysługują małoletnim członkom Klubu w wieku poniżej 16 lat.

3. Członkowie wspierający mają prawo do:

1/ brać udział z głosem doradczym w obradach Walnego Zebrania Członków Klubu;

2/korzystania z urządzeń i sprzętu klubowego w sposób i w zakresie określonym przez Zarząd Klubu.

§ 14.

1. Do obowiązków członków zwyczajnych należy:

1/ przestrzeganie postanowień statutu oraz uchwał władz Klubu;

2/ czynny i aktywny udział w realizacji statutowych celów Klubu;

3/ godne reprezentowanie barw klubowych;

4/ regularne opłacanie składek członkowskich.

2. Do obowiązków członków wspierających należy:

1/ przestrzeganie postanowień statutu oraz uchwał władz Klubu;

2/ regularne wywiązywanie się z deklarowanych świadczeń;

3/ udzielanie pomocy Klubowi w realizacji statutowych celów.

§ 15.

1. Członkostwo w Klubie ustaje na skutek:

1/ dobrowolnej rezygnacji z przynależności do Klubu, zgłoszonej na piśmie, po uprzednim uregulowaniu składek członkowskich i innych zobowiązań;

2/ skreślenia z listy członków w razie nieuczestniczenia w realizacji statutowych zadań Klubu lub z powodu nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składek członkowskich bądź innych zobowiązań przez okres dłuższy niż jeden rok;

3/ wykluczenia z Klubu w przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia zasad statutowych i nie przestrzeganie uchwał Władź Klubu;

4/ utrata osobowości prawnej przez członka wspierającego;

5/ rozwiązania Klubu.

2. Zarząd Klubu zobowiązany jest zawiadomić członka o skreśleniu lub wykluczeniu, podając tego przyczyny, wskazujące jednocześnie na prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania Członków Klubu, w terminie dwóch tygodni od daty doręczenia stosownej uchwały.

Rozdział IV

Struktura organizacyjna.

§ 16.

1. Władzami Klubu są:

1/ Walne Zebranie Członków Klubu;

2/ Zarząd Klubu;

3/ Komisja Rewizyjna

2. Kadencja władz trwa 2 lata.

3. Wybór władz Klubu odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym, o czym decyduje uchwała Walnego Zebrania Członków Klubu.

4. Wyboru członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej dokonuje się spośród kandydatów – członków Klubu, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie, z ograniczeniem zawartym w art. 3 ust. 2 ustawy – Prawo o stowarzyszeniach.

5. Władze Klubu mają prawo dokooptowania nowych członków na miejsce tych, którzy ustąpili w czasie kadencji. Liczba dokooptowanych członków danej władzy nie może przekroczyć 1/3 ogólnej liczby członków pochodzących z wyboru.

§ 17.

1. Jeżeli szczególne postanowienie statutu nie stanowi inaczej, uchwały wszystkich władz Klubu zapadają większością głosów, przy czym dla ich ważności wymagana jest obecność co najmniej połowy liczby członków uprawnionych do głosowania.

2. W razie równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania.

Walne Zebranie Członków Klubu.

§ 18.

1. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków Klubu należy:

1/ uchwalenie programów i kierunków działalności Klubu;

2/ rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej oraz dokonanie oceny całokształtu działalności Klubu;

3/ udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi w oparciu o wniosek Komisji Rewizyjnej;

4/ wybór Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej;

5/ podejmowanie uchwały o zmianie statutu i rozwiązaniu Klubu;

6/ rozpatrywanie odwołań od uchwały Zarządu w sprawach wykluczenia, skreślenia i zawieszenia w prawach członka Klubu;

7/ określanie wysokości i zasad opłacania składek członkowskich;

8/ podejmowanie uchwał w innych sprawach wniesionych pod obrady.

§ 19.

1. W Walnym Zebraniu Członków Klubu biorą udział:

1/ z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni Klubu w wieku powyżej 16 lat;

2/ z głosem doradczym – członkowie wspierający i członkowie zwyczajni w wieku poniżej 16 lat oraz zaproszeni goście.

§ 20.

O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania Członków Klubu, Zarząd Klubu zawiadamia członków co najmniej na dwa tygodnie przed terminem zebrania.

§ 21.

1. Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają:

1/ w pierwszym terminie – przy obecności co najmniej połowy liczny członków uprawnionych do głosowania;

2/ w drugim terminie – wyznaczonym w tym samym dniu 30 minut później od pierwszego terminu bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania.

§ 22.

1. Walne Zebranie Członków Klubu może być zwołane w trybie nadzwyczajnym przez Zarząd Klubu:

1/ z własnej inicjatywy;

2/ na wniosek Komisji Rewizyjnej;

3/ na wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków Klubu.

2. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Klubu zwoływane jest w terminie trzech miesięcy od daty podjęcia uchwały lub zgłoszenia wniosku i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.

Zarząd Klubu.

§ 23.

1. Zarząd Klubu składa się z 5 – 7 członków.

2. Liczbę członków Zarządu Klubu ustala i dokonuje jego wyboru Walne Zebranie Członków Klubu.

3. Zarząd Klubu ze swego grona wybiera: Prezesa, V-ce Prezesa, Sekretarza i Skarbnika.

§ 24.

1. Do kompetencji Zarządu Klubu należy:

1/ reprezentowanie Klubu na zewnątrz oraz działanie w jego imieniu;

2/ wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków Klubu;

3/ kierowanie całokształtem działalności Klubu;

4/ uchwalanie planów działania, kalendarzy imprez oraz planów finansowych Klubu;

5/ zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z obowiązującymi przepisami;

6/ podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia kandydatów w poczet członków Klubu oraz w sprawie skreślenia, wykluczenia lub zawieszenia w prawach członka Klubu;

7/ rozpatrywanie sporów powstałych w obrębie Klubu;

8/ podejmowanie uchwał w sprawie przynależności Klubu do innych organizacji i związków stowarzyszeń;

9/ zwoływanie Walnego Zebrania Członków Klubu;

10/ określenie struktur organizacyjnego Klubu i zasad jego funkcjonowania.

2. W sprawach ujętych w ust. 1 pkt. 6 i 7, członkom Klubu przysługuje odwołanie składane w terminie dwóch tygodni od dnia powiadomienia o uchwale (decyzji) Zarządu Klubu do Walnego Zebrania Członków Klubu.

3. Odwołanie nie wstrzymuje wykonania uchwały (decyzji) Zarządu Klubu.

§ 25.

Posiedzenia Zarządu Klubu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na trzy miesiące, a zwołuje je Prezes lub z jego upoważnienia V-ce Prezes.

Komisja Rewizyjna.

§ 26.

1. Komisja Rewizyjna jest władzą Klubu powołaną do sprawowania kontroli nad jego działalnością.

2. Komisja Rewizyjna składa się z trzech członków, którzy spośród siebie wybierają Przewodniczącego i Sekretarza.

3. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie Zarządu. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział w posiedzeniu Zarządu Klubu, z głosem doradczym.

4. Komisja Rewizyjna działa na podstawie regulaminu określonego we własnym zakresie.

§ 27.

1. Do zakresu działania i kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

1/ przeprowadzenie w miarę potrzeb, a przynajmniej raz w roku – kontroli całokształtu działalności Klubu, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej;

2/ składanie Walnemu Zebraniu Członków Klubu sprawozdania ze swojej działalności;

3/ wstępowanie do Zarządu Klubu z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych kontroli (lustracji) i żądanie wyjaśnień, a także usunięcia wykazanych nieprawidłowości w określonym terminie;

4/ składanie zastrzeżeń w stosunku do będących w przygotowaniu uchwał, postanowień i przedsięwzięć Zarządu Klubu – jeżeli Komisja dojdzie do wnioski, że spowodują one lub mogą spowodować nieprawidłowość w działaniu Klubu;

5/ składanie na Walnym Zebraniu Członków Klubu wniosków o udzielenie / nie udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi;

6/ wnioskowanie o zwołanie Walnego Zebrania Członków Klubu w trybie nadzwyczajnym.

§ 28.

1. Sposób uzupełniania składu władz Zarządu i Komisji Rewizyjnej:

1/ po rezygnacji lub w razie śmierci członka władz skład uzupełnia osoba, która miała najwięcej głosów, a nie weszła do władz podczas wyborów;

2/ liczba dokooptowanych w ten sposób członków władz nie może przekroczyć ½ liczby członków pochodzących z wyboru.

Rozdział V

Wyróżnienia i kary.

§ 29.

1. Klub ma prawo nagradzania i wyróżniania oraz nakładania kar na członków Klubu, zawodników, trenerów i instruktorów.

2. Klub może występować do odpowiedzialności organów z wnioskami o nadanie odznaczeń państwowych, resortowych, regionalnych i innych – dla swoich wyróżniających się działaczy i zawodników.

3. Rodzaje nagród i wyróżnień oraz warunki zasady ich przyznawania, a także tryb postępowania dyscyplinarnego i rodzaje kar określają przepisy państwowe i regulamin Klubu uchwalony przez Zarząd Klubu.

Rozdział VI

Majątek i fundusze Klubu.

§ 30.

1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości, ruchomości oraz fundusze.

2. Na fundusze Klubu składają się:

1/ wpływy ze składek członkowskich;

2/ dotacje;

3/ wpływy z zawodów i imprez organizowanych przez Klub;

4/ darowizny;

5/ inne wpływy uzyskane z działalności statutowej Klubu.

§ 31.

Dla ważności oświadczenia woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Klubu wymagane jest zgodne współdziałanie i podpisy dwóch osób: Prezesa lub V-ce Prezesa oraz Skarbnika lub innej osoby upoważnionej przez Zarząd Klubu.

Rozdział VII

Zmiana statutu i rozwiązanie Klubu.

§ 32.

Uchwałę w sprawie zmiany statutu lub rozwiązania Klubu podejmuje Walne Zebranie Członków Klubu większością 2/3 głosów, w obecności co najmniej połowy liczby członków Klubu uprawnionych do głosowania.

§ 33.

Walne Zebranie Członków Klubu podejmując uchwałę o rozwiązaniu Klubu określa sposób przeprowadzenia likwidacji oraz cel na jaki przekazany zostanie majątek Klubu.

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości